digitale strategie

 

CBD olie

 

Een digitale strategie is een online marketingplan om de juiste doelgroep van uw bedrijf te kunnen bereiken. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Whatever Media maakt hiervoor gebruik van verschillende fases de oriëntatiefase, de analysefase, creativiteit en de marketingstrategie. Dit alles bij elkaar genomen zal zorgen dat u van een volledig geoptimaliseerde website kunt genieten die makkelijk te vinden zal zijn op het internet. Uiteraard is het hier van groot belang dat we het bedrijf goed leren kennen, daarna zetten we ons in om zoveel mogelijk informatie te verzamelen over de specifieke doelgroepen van uw bedrijf middels een aantal databronnen.

Kinderkleding Online

LeovegasWanneer we het bovenstaande bereikt hebben gaan over tot het plannen van de strategie. Dit pakken we aan door gebruik te maken van de “costumer journey” en bekijken we op welke manier een klant gebruik maakt en navigeert op de site plus hoe deze reageert op de inhoud. Op deze manier spelen we in op de specifieke doelgroepen van het bedrijf.

Om hier een uitstekend voorbeeld van te kunnen geven nemen we een website van kinderkleding: Amazingkids.nl.  Dit soort websites worden niet alleen door volwassen bezocht maar ook door kinderen die tegenwoordig graag hun eigen kleding willen uitzoeken. Hier spreken we dus over twee belangrijke doelgroepen waarop de site van kinderkleding gericht is en die uiteraard bereikt moet worden. Voor zulke bedrijven wordt er door ons team een fantastische digitale strategie uitgestippeld om aan de behoeften van het bedrijf te voldoen en bevat onder anderen: De ontwikkeling van belangrijke zoektermen, een marktonderzoek voor alternatieve zoektermen, specifieke zoektermen voor specifieke regio´s, en het optimaliseren van de website aan de hand van de een diepte analyse.

Het is dus niet zomaar even een kinderkleding website bouwen en die online een plaatsje geven. Wanneer de website van uw bedrijf niet in het bezit is van een goed digitale strategie zal de site maar weinig of geen bezoekers ontvangen. Voor veel mensen is het heel aantrekkelijk online kinderkleding te kopen samen met hun kinderen en het zou dus heel jammer zijn wanneer de website van uw bedrijf door het gebrek aan een goede digitale strategie niet bezocht zou worden.